Salted caramel cupcakes

Aneb cupcaky s příchutí slaného karamelu. Sama jsem tuto příchuť objevila až letos v létě, do té doby jsem se jí poměrně bála. Karamel a slaný? Hodně rychle se z toho však stal můj oblíbenec a zkusit upéct něco právě s touto chutí mě lákalo. Až jsem to zkusila a tady máte recept.

Slaný karamel:
Slaný karamel je asi nejtěžší část celého receptu a mě se povedl podle představ jen jednou ze tří pokusů. Budete potřebovat:
100 ml vody
225 g cukr krupice
125 ml smetana ke šlehání
čtvrt lžičky soli
lžička vanilkového extraktu
30 g másla

Nejdříve na mírném plameni rozpusťte cukr a vodu a poté přiveďte k varu. Počkejt, než začne směs zlátnout, po té odstavte ze sporáku a pomalu vmíchejte smetanu, máslo, vanilkový extrakt a sůl. Nechte vychladnout.

TIP: Proti krystalizování karamelu prý pomáhá jedna lžička kukuřičného sirupu. Sama to ozkoušené nemám, ale až to zkusím, dám vědět.

Těsto:
175 g změklého másla
175 g třtinového cukru
3 vajíčka
175 g hladké mouky
2 lžíce mléka
Čtvrt vytvořeného slaného karamelu
Půl lžičky prášku do pečiva
Lžička octa + půl lžičky jedlé sody

Máslo s cukrem mícháme asi 2 minuty, dokud se vše pěkně nespojí, potom postupně přidáme vejce. Do směsi přisypáváme pomalu mouku a prášek do pečiva, nakonec přidáme mléko a slaný karamel. Jako úplně poslední krok smícháme ocet se sodou a vmícháme do těsta. Formičky na cupcaky naplníme těstem a dáme péct na cca 18 minut, ale záleží na typu trouby, ale propečenost zjistíme známým špejlovým trikem.

Krém:
200 g změklého másla
130 g cukru moučka
Většinu zbylého karamelu necháme si pouze trochu na ozdobení
75 ml mléka

Máslo vyšleháme s cukrem a přidáme karamel, nakonec pomalu přiléváme mléko, aby nebyl krém příliš tekutý. Pokud je moc tekutý, přidáme cukr. Nakonec cupcaky ozdobíme karamelem či jinými ozdůbkami dle vkusu.



CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Back
to top